REGULAMIN SKLEPU
Regulamin sklepu internetowego: www.woodmaker.pl
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
§ 13 Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
Załącznik nr 2: Gwarancja
Załącznik nr 3: Instrukcja konserwacji i użytkowania mebli
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy WOODMAKER prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem woodmaker.pl.
Sprzedawca – PBM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Stargardzie mająca siedzibę pod adresem: 73-110 Stargard, ulica Generała Józefa Bema 5, posiadająca NIP 8542431640 oraz REGON 38636895600000, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Szczecin – Centrum w Szczecinie XIII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000847494. Email: [email protected] , tel. kom. 601399427.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: ulica Generała Józefa Bema 5, 73-110 Stargard
- Adres e-mail: [email protected]
- Telefon: +48 601 399 427
- Punkt Odbioru – ulica Generała Józefa Bema 5, 73-110 Stargard
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- Urządzenie z dostępem do Internetu
- Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są cenami netto za towar. Ceny towarów widoczne w Podsumowaniu koszyka są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar, należny podatek VAT oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru. Wskazana przy przycisku „Przejdź do płatności” cena jest ceną finalną, która zawiera podatek VAT i koszt dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- W sytuacji, w której po złożeniu zamówienia przez Zamawiającego, Sprzedający stwierdzi, że zamówiony towar nie jest dostępny, Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. W takiej sytuacji, Zamawiający posiada możliwość odstąpienia od Umowy, a przekazane na rzecz Sprzedającego środki finansowe zostaną zwrócone w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego informacji o odstąpieniu od Umowy. Zamawiający posiada również możliwość wyrażenia chęci realizacji zamówienia w terminie, jaki zostanie indywidualnie ustalony ze Sprzedającym.
- Sprzedający posiada możliwość wprowadzania obniżek cen oraz promocji. Niektóre z promocji są realizowane za pośrednictwem kodów zniżkowych.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:
- do rozliczeń w PLN: nr rachunku 09 1050 1559 1000 0090 8144 4573, prowadzone przez ING Bank Śląski.
- do rozliczeń w EURO: nr rachunku – 84 1050 1559 1000 0090 8144 4581, nr SWIFT: INGBPLPW, prowadzone przez ING Bank Śląski.
- Za pośrednictwem platformy płatniczej: Przelewy24
- Sprzedawca informuje, że ze względu na specyfikę metody płatności, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- W przypadku dostaw realizowanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, koszty dostawy zostaną wskazane w wiadomości e-mail potwierdzającej zawarcie Umowy.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Kupujący może odebrać Towar osobiście w Punkcie Odbioru w godzinach jego otwarcia.
- W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Przesyłki odsyłane do Sklepu za pobraniem nie będą przez Sklep odbierane.
- Przesyłki wysłane na koszt Sklepu również nie będą przez Sklep odbierane.
- Wszystkie towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją producenta.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Generała Józefa Bema 5, 73-110 Stargard niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- Żądać usunięcia wady
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Generała Józefa Bema 5, 73-110 Stargard.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- Zamawiający ma obowiązek do odesłania towaru prawidłowo zabezpieczonego przez zniszczeniem
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Postanowienia dotyczące towarów stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującemu.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że niektóre z oferowanych produktów wykonywane są ręcznie, co nie daje możliwości wiernego powielenia ich wyglądu. Różnice te mogą dotyczyć koloru, kształtu lub wzoru.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści Regulaminu. O wszelkich zmianach Regulaminu Sprzedający poinformuje za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
Załącznik nr 1 do Regulaminu:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
PBM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Generała Józefa Bema 5, 73-110 Stargard, adres e-mail: [email protected]
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczanie treści cyfrowych w postaci(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) …………………………………………………………………………………………………………..
– Imię i nazwisko Konsumenta (-ów): ………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta (-ów): …………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 3 do Regulaminu:
GWARANCJA
- Sprzedawca udziela Konsumentowi gwarancji jakości na wykonane meble na okres 2 lat.
- Gwarancja nie obejmuje wad i usterek wynikłych z niewłaściwego użytkowania i eksploatacji mebli, w tym niezgodnie ze specyfiką wyrobów drewnianych, instrukcją konserwacji i użytkowania mebli, odkształcaniem drewna z powodu temperatury lub wilgotności powietrza. W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za wady i usterki w przypadku użytkowania mebli w pomieszczeniach o wilgotności mniejszej niż 35 % i większej niż 65 %.
- Sprzedawca usunie wady i usterki stwierdzone w okresie gwarancji, przy czym w razie stwierdzenia wad i usterek, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, Sprzedawcy przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za naprawę, które będzie kalkulowane indywidualnie.
- Gwarancja wygasa w razie podjęcia w okresie gwarancji próby naprawy mebli przez osoby trzecie.
- Gwarancja nie obejmuje czynności zwykłej eksploatacji wynikającej z naturalnej pracy mebli i ich elementów, na przykład regulacji zawiasów czy odkręcenia gwintów śrub. W takim przypadku Sprzedawca zapewnia konsultację telefoniczną w celu zapewnienia prawidłowej eksploatacji.
Załącznik nr 3 do Regulaminu:
INSTRUKCJA KONSERWACJI I UŻYTKOWANIA MEBLI
- Do codziennej konserwacji używaj miękkiej, wilgotnej szmatki. Po umyciu wycieraj meble do sucha. Korzystanie ze specjalistycznej chemii jest dozwolone pod warunkiem, że jest przeznaczona do mebli z litego drewna z lakierowaną lub olejowaną powłoką i nie zawiera silikonu ani pochodnych alkoholu. W żadnym wypadku nie stosować rozpuszczalników lub produktów ich zawierających.
- Jeśli mebel drewniany wejdzie w kontakt z wodą, należy go natychmiast wytrzeć do sucha, nie należy go dodatkowo suszyć w żaden sposób. Pozostawianie drewnianych elementów narażonych na kontakt z wodą przez dłuższy czas może prowadzić do odbarwień, wypaczeń lub, w najgorszym przypadku, do wybrzuszeń i pęknięć.
- Zmiana koloru mebli z litego drewna jest naturalnym zjawiskiem wywołanym promieniowaniem UV, dlatego w początkowym okresie użytkowania wskazane jest, zwłaszcza w przypadku mebli bezbarwnych, pozostawienie odsłoniętych części widocznych lub częste zmienianie położenia przedmiotów na nich ustawionych. Dlatego w początkowym okresie użytkowania mogą występować niewielkie różnice kolorystyczne pomiędzy poszczególnymi elementami z różnych serii produkcyjnych.
- Niewielkie różnice kolorystyczne pojawiające się na krawędziach pomiędzy listwami drewna są zjawiskiem naturalnym, typowym dla litego drewna. Nie należy kojarzyć się ze złym wykonaniem w zakresie lakierowania lub olejowania powierzchni.
- Ponieważ drewno jest surowcem naturalnym, pod wpływem wilgoci rozszerza się i kurczy temperatura; mówimy, że drewno „pracuje” z biegiem czasu. Optymalne warunki w pomieszczeniu to: wilgotność od 35 do 65% i temperatura 200 C ±50 C. Jeśli wilgotność jest za niska lub za wysoka, mogą wystąpić pęknięcia w drewnie. Zalecane, szczególnie w okresie zimowym, kiedy wilgotność znacznie spada, aby zapewnić dodatkowe nawilżenie w pomieszczeniu. W klimatyzowanych pomieszczeniach mogą również wystąpić problemy związane ze zbyt niską wilgotnością powietrza!
- Meble drewniane narażone na duże wahania temperatury podczas transportu (w związku z optymalną temperaturą pracy 200 C) nie powinny być poddawane testom obciążeniowym. Zaleca się, aby „dopasowały się” do warunków pokojowych w opakowaniu transportowym.
- Nie ustawiaj mebli drewnianych bezpośrednio w pobliżu źródeł ciepła (grzejniki, piece itp.), może to spowodować pęknięcie!
- Nie zaleca się używania ostrych przedmiotów bezpośrednio na powierzchniach drewnianych, ponieważ może to spowodować zarysowania, wgniecenia i odpryski. Mogą one prowadzić do obniżenia odporności drewna, drastycznie skrócić jego żywotność, w efekcie prowadząc do niezbędnej renowacji mebla.
- Zaleca się stosowanie podstawek pod kubki i naczynia, aby uniknąć narażania drewnianej powierzchni na bezpośredni kontakt z gorącymi przedmiotami, które mogą go uszkodzić.
- W celu ochrony podłogi przed zarysowaniami zaleca się stosowanie filcowych lub gumowych podkładek meblowych.